Tengah-tengah kalut dok pikir macam mana nak hilangkan lemak-lemak tepu kat badan ni, tetiba ada kawan dok cerita pasal dia buang lemak dan selulit dengan rawatan Cryo-Lipolysis dari Zimmer Z Lipo dan Z WavePro. Bila tengok badan dia yang dah makin mampat dan solid, terus saya terfikir memang dah tiba masanya saya buang lemak-lemak yang saya sayang sangat ni, dah lama kot simpan, so jika saya buat rawatan tersebut, manalah tahu tahu kot-kot boleh seramping Cik Ta dan semampat Nora Danish…hehehe.

Bila dapat tahu yang rawatan Cryo-lipolysis yang dilakukan tanpa menjalani pembedahan atau lakukan injection untuk pecahkan lemak dan hanya menggunakan teknologi Zimmer Z Lipo dan Z WavePro, terus saya tanya dimana beliau lakukan rawatan tersebut. Dia cadangkan saya ke Esadsa House, The Boulevard, Mid Valley.

Buang Lemak Dan Selulit Dengan Rawatan Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Z Lipo dan Z WavePro

Cryo-Lipolysis, Esadsa House The Boulevard, Pengurangan Lemak Dan Selulit, Zimmer Z Lipo, Zimmer Z Wave, Z Lipo, Z WavePro, CryoLipolysis, Z WavePro Shockwave Therapy

Cryo-Lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z WavePro Untuk Pengurangan Lemak Dan Selulit

Sebelum melakukan rawatan, saya diberi penerangan yang terperinci terlebih dahulu oleh Doc Rica, doc yang akan lakukan rawatan CryoLipolysis terharap saya. Beliau memberitahu rawatan yang akan beliau lakukan merupakan teknologi terbaru Zimmer Z Lipo dan Z WavePro.

Kemudian doc tanya, bahagian lemak mana yang paling saya tak suka dan nak buang, of coz saya nak semua bahagian yang banyak lemak tapi masalahnya saya hanya mempunyai satu pilihan sahaja, so saya pilih bahagian perut. Bila doc buat penelitian dan berbincang dengan saya, maka dia pun setuju lakukan rawatan dibahagian tersebut.

Zimmer Z Lipo

Cryo-Lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z Wave Pro Untuk Pengurangan Lemak Dan Selulit, Z WavePro

Kaedah pertama yang saya lakukan adalah menggunakan Zimmer Z Lipo, merupakan generasi baru Cryo-lipolysis. Ia mensasarkan bahagian lemak dengan kaedah penyejukkan lemak dalam tempoh masa yang lebih lama dengan suhu yang terkawal dan selamat, yang membawa kemusnahan sel-sel lemak yang kemudiannya dikeluarkan secara semulajadi melalui sistem limfa dalam jangka masa 10 ke 12 minggu.

Cryo-Lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z Wave Pro Untuk Pengurangan Lemak Dan Selulit, Z WavePro

Terdapat 2 aplikator yang didatangkan dalam 3 saiz berbeza iaitu S,M dan L, mengikut saiz di kawasan rawatan yang kita kehendaki. Keupayaan sedutan meningkatkan kesan positif keatas sistem limfa dan metabolisme. Nak tahu saya punya saiz apa? Hehehe…sudah semesti lah saya gunakan saiz L.

Manakala skrin sentuh 10.2, paparan warna yang besar membolehkan ia diubah ketahap yang sesuai dan diinginkan, menjamin tahap sedutan yang selamat. Macam saya, saya suruh doktor kurangkan sedutan supaya saya berasa selesa dan tidak sakit. Pengendalian yang cukup mudah dan mesra pengguna.

Cryo-Lipolysis, Esadsa House The Boulevard, Pengurangan Lemak Dan Selulit, Zimmer Z Lipo, Zimmer Z Wave, Z Lipo, Z Wave Pro, CryoLipolysis, Z Wave Pro Shockwave Therapy, Z WavePro

Cryo-Lipolysis, Esadsa House The Boulevard, Pengurangan Lemak Dan Selulit, Zimmer Z Lipo, Zimmer Z Wave, Z Lipo, Z Wave Pro, CryoLipolysis, Z Wave Pro Shockwave Therapy, Z WavePro

Cryo-Lipolysis, Esadsa House The Boulevard, Pengurangan Lemak Dan Selulit, Zimmer Z Lipo, Zimmer Z Wave, Z Lipo, Z Wave Pro, CryoLipolysis, Z Wave Pro Shockwave Therapy, Z WavePro

Rawatan Zimmer Z Lipo mengambil masa satu jam sahaja tanpa alami apa-apa kesakitan, mula-mula sahaja ada rasa sedikit tidak selesa, tapi lama-lama dah tak aras apa-apa dah, bolehlah berehat atau tidur dalam masa 1 jam tersebut, macam saya dok main phone aje lah, sibuk dok selfie memanjang untuk hilangkan kebosanan.

Bila selesai rawatan dan aplikator di tanggalkan, ada kesan kemerah-merahan dibahagian tersebut. Menurut kata doc, kesan tersebut akan hilang dengan cepat tapi ada juga yang jenis kulit yang cepat lebam akan hilang dalam 1 ke 2 hari. Macam saya 2 hari baru kesan tersebut hilang sepenuhnya, kulit manja orang kata!

Z WavePro

Cryo-Lipolysis, Esadsa House The Boulevard, Pengurangan Lemak Dan Selulit, Zimmer Z Lipo, Zimmer Z Wave, Z Lipo, Z Wave Pro, CryoLipolysis, Z Wave Pro Shockwave Therapy, Z WavePro

Selesai rawatan tersebut, sambung pula rawatan Zimmer Z WavePro Shockwave Therapy. Rawatan dengan cara gelombang kejutan radial tenaga (massage menggunakan mesin) terbukti mempunyai kesan yang besar pada struktur kolagen dan kulit serta meningkatkan peredaran darah.

Cryo-Lipolysis, Esadsa House The Boulevard, Pengurangan Lemak Dan Selulit, Zimmer Z Lipo, Zimmer Z Wave, Z Lipo, Z Wave Pro, CryoLipolysis, Z Wave Pro Shockwave Therapy, Z WavePro, Cryo-Lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z WavePro Untuk Pengurangan Lemak Dan Selulit

Rawatan ini juga merangsang pembentukkan kolagen yang menjadikan kulit lebih anjal (ketegangan kulit),pertumbuhan kolagen, mengetatkan kulit, mengurangkan stretch marks, selulit, menganjalkan dan ia dapat dilihat selepas beberapa sesi rawatan.

Dengan gabungan Zimmer Z Lipo dan Z WavePro, kesannya lebih efektif dan tahan lama. Kajian menunjukakan jika kedua-dua rawatan dilakukan setiap minggu selama 4 minggu, keputusan berhubung pengurangan lemak dan mendapat kulit yang anjal 2 kali ganda lebih pantas.

Yang bestnya tentang gabungan rawatan Z Lipo dan Z Waze ini :

  • Tiada kesakitan
  • Tiada side effect
  • Tiada pembedahan
  • Terbukti selamat dan efektif

Terima kasih kepada Doktor Rica memberi penerangan yang secukupnya dan rawatan yang terbaik kepada saya. Lepas habis buat rawatan, keesokkan harinya doctor sendiri whatsapp saya, siap tanya perkembangan saya, tanya saya ok ke tidak. Best kan Doctor Rica ni?

Cryo-Lipolysis, Esadsa House The Boulevard, Pengurangan Lemak Dan Selulit, Zimmer Z Lipo, Zimmer Z Wave, Z Lipo, Z Wave Pro, CryoLipolysis, Z Wave Pro Shockwave Therapy, Z WavePro

Video di bawah ini merupakan cara-cara rawatan yang dilakukan menggunakan Zimmer Z Lipo dan Z WavePro.


Kalau anda rasa anda juga mempunyai masalah yang sama seperti saya, tak suka lihat lemak-lemak yang terkumpul di bahagian badan anda, dah lakukan senaman dan berdiet secukupnya tapi lemak-lemak masih degil nak hilang, saya cadangkan anda mencuba rawatan ini. Jom kita buang lemak dan selulit dengan rawatan Cryo-Lipolysis dari Z Lipo dan Z WavePro di :-

Esadsa House Sdn Bhd
Alamat: Lot 51, 7th Floor,
Signature Offices, The Boulevard,
Mid Valley City, KL
Atau Hubungi :-
Contact: 603 2287 8569
Email: esadsahse@gmail.com