Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah Di Tengah Kota Kuala Lumpur

Jarang kita nak dapatkan harga yang murah untuk buffet Ramadhan di tengah kotaraya Kuala Lumpur. Kebanyakkannya melebihi harga lebih dari RM80. Kalau nak dapat harga murah jauh pulak dari Kuala Lumpur.

Baru-baru ini saya berkesempatan ke WP Hotel untuk Ramadhan Preview dan saya dapati harga yang dikenakan memang sangat murah, dan lokasi WP Hotel memang betul-betul strategik di tengah-tengah kotaraya Kuala Lumpur.

Hidangan yang di sediakan untuk buffet Ramadhan pun tidak mengecewakan.

WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

WP Hotel ini merupakan hotel yang bertaraf 3 bintang, walaupun begitu hotel ini kelihatan amat selesa, kemas dan dan dekorasi yang menampakkan keluasan. Restoran lemongrass yang menjadi tempat untuk berbuka puasa juga luas dan selesa.

Yang paling saya suka, hotel ni terdapat swimming pool di bahagian roof top yang setanding dengan hotel 5 bintang. Selepas berbuka boleh lah melihat keindahan kotaraya Kuala Lumpur yang indah bila malam hari. Pemandangan yang cukup menarik.

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Lauk pauk yang lazat

Menu yang dihidangkan di WP Hotel ini di anggarkan sekitar 60 hidangan. Bermula dari kambing bakar, sup tulang, kari kepala ikan, patin tempoyak, nasi briyani, satay, udang sambal dan banyak lagi.

Sudah semestinya hidangan yang mula-mula saya tuju dahulu adalah ke stesen kambing. Kambing yang di perap dengan baik dan juicy. Setiap gigitan terasa rempah-rempah yang diperap. Boleh di makan begitu sahaja bersama sos atau anda boleh makan bersama nasi briyani. Memang lepas makan, bila balik sure teringat-ingat..hehehe.

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Hidangan lain juga tidak kurang hebatnya, saya cuba kari kepala ikan, serius sedap sangat, terasa macam saya makan kari kepala ikan di restoran nasi kandar pula. Ikan yang digunakan pula iaitu ikan jenahak dan fresh memang sesuai untuk masakan kari tersebut. Boleh bertambah nasi kalau makan kari kepala ikan di sini.

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Kari Kepala Ikan Jenahak

Hidangan lain seperti daging rendang, siput sedut, ikan patin masak tempoyak serta lauk pauk yang lain turut tidak menghampakan saya. Makan pula bersama ulam-ulaman serta pelbagai jenis sambal..perghh terasa terangkat badan dibuatnya. Ikutkan hati nak aje makan siput sedut tu banyak-banyak tapi segan lah pulak…hahaha.

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Siput Sedut

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Rendang Daging

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Sambal serta ulam-ulaman

Banyak lagi sebenar lauk pauk yang ada di hidangkan semasa Ramadhan nanti. Saya hanya masukkan sedikit sahaja ni, kalau anda nak tengok lauk-lauk yang selebihnya nanti, bolehlah pergi ketika Ramadhan nanti.

Selain lauk pauk, terdapat juga hidangan lain seperti mee kari, rojak mee, sup ekor, sup tulang, satay dan perlbagai lagi. Serius semua hidangan yang saya rasa semua sedap-sedap.

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Mee Kari Kerang

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Bahagian Satay

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Sup Ekor

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Rojak

Selain menu di atas dan pelbagai menu lain lagi, tidak di lupakan juga pencuci mulut yang sedap-sedap untuk di nikmati ketika berbuka nanti.

Pengat pisang bersama sago antara kegemaran saya, boleh makan bermagkuk-magkuk kalau tak di tegur..hahaha.

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Pengat pisang dan sago

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Bahan-bahan untuk ABC

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Kuih mueh tempatan

Buffet Ramadhan, Buffet Ramadhan 2018, Buffet Ramadhan WP Hotel Murah, WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah, WP Hotel Di Tengah Kotaraya Kuala Lumpur, Restoran Lemongrass,  Menu Buffet Ramadhan, WP Hotel

Secara keseluruhannya, hidangan buffet Ramadhan 2018 di WP Hotel ni memang terbaik membuatkan anda berasa seronok untuk menikmati setiap hidangan yang tersedia.

Harga buffet Ramadhan di sini memang murah walaupun terletak di tengah-tengah kota raya Kuala Lumpur. Dengan hidangan yang lazat, bagi saya memang berbaloi untuk anda nikmati bersama keluarga atau rakan-rakan.

WP Hotel Menawarkan Buffet Ramadhan Murah Di Tengah Kota Kuala Lumpur

Harga yang di tawarkan RM68 (dewasa) , RM58 (warga emas 60++) dan RM34 (kanak-kanak). Jika anda membuat tempahan awal sebelum 20 Mei, anda boleh menikmati 20% diskaun. Haa…apa lagi, jom cepat-cepat buat tempahan sekarang di :

03-26181188 samb-3(restoran lemongrass)

018-9872050

FACEBOOK | WEBSITE