Siapa yang suka minum susu kambing kat sini? Saya pasti ada ramai yang suka dan ramai juga yang tak suka. Mana yang tak suka tu mesti takut dengan bau hamis susu kambing, ya tak!

Saya pun dulu memang tak suka minum susu kambing, apatah lagi yang fresh dari ladang, huhuhu..hamis dia fuhh memang meloyakan tekak. Tapi makin lama saya makin suka bila dapat tahu khasiat susu kambing ni lagi bagus dari susu lembu, lebih-lebih lagi bila susu kambing dah di campur dengan bermacam-macam perisa, lagilah saya suka.

Susu Kambing Baraka, Susu Kambing Halal, Baraka Susu Kambing,Susu Kambing Di Giant

Baru-baru ini saya diperkenalkan dan merasai sendiri product susu kambing Baraka yang diadakan di Plaza Damas. Bila saya rasai kelazatan dan kesegaran susu kambing Baraka ni, terus saya jatuh cinta dengan product ini. Rasa dia memang sedap dan tidak hamis.

Susu Kambing Baraka Sedap, Susu Kambing Tak Hamis, Susu Kambing Segera

Saya dan beberapa orang blogger bertuah dapat merasa kesemua perisa yang diberi pada hari tersebut. Kami juga diberi penerangan tentang kebaikan dan khasiat tentang Susu kambing Baraka ini oleh orang kuat Mozac Medicare Sdn Bhd.

 

Bersama Blogger Merasai Susu Kambing Baraka, Susu Kambing Segera, Susu Kambing Baraka Tidak Hamis

Blogger, Mozac Medicare Sdn Bhd, Susu Kambing Baraka Sedap, Susu Kambing segera

Barisan blogger bersama orang kuat Mozec medicare Sdn Bhd

 

4 Jenis Perisa Susu Kambing Baraka

Terdapat 4 perisa yang kita boleh pilih mengikut kegemaran kita atau anak-anak, perasa tersebut ialah :

1) Susu Kambing Segera – Perisa Asli

  • Susu Kambing Baraka perisa asli baik untuk penghadaman serta rendah laktosa , struktur kandungannya pula hampir sama dengan susu ibu. Dengan Prebiotik Inulin dan tinggi kalsium.

2) Susu Kambing Segera – Dengan Kolagen

  • Susu Kambing Segera dengan kolagen baik untuk mengekalkan keremajaan dan kecantikkan semulajadi.
  • Menghilangkan kedutan dan anti penuaan kulit.
  • Ia juga boleh memutihkan dan menghilangkan tompokan warna pada kulit.
  • Memberi keanjalan dan kelembutan pada kulit.
  • Melembapkan serta memelihara sel-sel kulit.

3) Susu Kambing Segera – Perisa Strawberi

  • Baraka Susu Kambing diperkaya dengan Prebiotik Inulin. Ia dapat menolong penghadaman dan penyerapan khasiat susu kambing secara lebih efektif dan berkesan.
  • Mempunyai komposisi kalsium 4 kali lebih tinggi daripada susu lain yang berada dipasaran.
  • Perisa Strawberi yang enak diminum.

4) Susu Kambing Segera – Perisa Coklat

  • Buat pengemar coklat pasti suka dengan perisa ini kerana rasanya yang enak diminum.
  • Susu Kambing Segera Coklat tinggi kalsium dan diperkaya dengan prebiotik Inulin.
  • Rasai dan nikmati sensasi keenakkan rasa Susu Kambing Segera Coklat Baraka.

KHASIAT SUSU KAMBING BARAKA

Susu Kambing Baraka Sedap, Susu Kambing Segera, susu Kambing Asli

Selalu orang tersilap anggap tentang susu kambing. Ramai yang tidak tahu bahawa terdapat banyak khasiat dalam susu kambing ini.Kajian juga  telah mendapati kandungan nutrisi susu kambing adalah dua kali ganda lebih baik daripada susu ibu.

Jangan tak tahu, susu kambing juga dapat membantu penghidap demam kuning dan pesakit anemia kerana ia mempunyai sifat pengaktif antibodi yang boleh merangsang penghasilan sel-sel darah merah.

Susu kambing juga lebih mudah dicerna dan amat sesuai untuk mereka yang alah dengan susu lembu. Kajian juga membuktikan yang susu kambing mempunyai protien, vitamin B2, kalsium, inositol, vitamin C, zat besi, Vitamin A, karbohidrat, vitamin D, sodium, asid folik, vitamin B112 dan potassium.

Owhh ya, Mozac Medicare juga ada mengeluarkan satu lagi product minuman untuk kecantikan iaitu :-

Baraka Beauty Drink

  • Ia boleh cerah dan gebu dalam masa 5 hari.
  • Menjadikan kulit lebih cerah semulajadi dari dalam.
  • Kulit halus dan gebu.
  • Membantu pertumbuhan tisu-tisu baru seperti kulit tendon, ligamen dan tulang rawan.
  • Menambah tenaga.
  • Membantu penstabilan hormon.

Ia sesuai diambil oleh lelaki dan wanita.

Kandungan – Marine Collagen, Acai Berry, Grape Seed, Strawberry Extract, Dextrose dan Maltodxtrin.

DI MANA NAK BELI SUSU KAMBING BARAKA

Kalau dulu susah jugak nak cari susu kambing tapi kini tidak lagi. Kita dah boleh beli susu Kambing Baraka di pasaraya seperti Giant, Cold Storage Malaysia dan Mercato Supermarket Malaysia.

Susu Kambing Baraka ni amat sesuai untuk semua peringkat umur termasuk ibu hamil serta kanak-kanak atas umur 2 tahun. Ia juga adalah Halal serta ada Kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM)

 

Anda juga boleh layari :