A'Bloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

A’Bloom Koleksi Eksklusif Terbaru Dari Althea Yang Wajib Ada

Wowww…Althea sekarang semakin meletop guys. Dah macam-macam produk yang dikeluarkan dipasaran dan yang terbaru atas jenama Althea Korea adalah A’Bloom. Merupakan jenama sendiri di bawah Althea Eksklusif dan telah dilancarkan pada 23 April 2019.

Rangkain produk A’Bloom terdiri dari :

  • BHA Blackhead Blaster
  • Giant Meringue Puff
  • Baby Meringue Puffs
  • Watermelon Moist Mask
  • Nourishing Avocado Mask Sheet
  • Brightening Lemon Mask Lime Mask
  • Anti-Blemish Peach Mask Sheet

A’Bloom Koleksi Eksklusif Terbaru Dari Althea Yang Wajib Ada Dalam Simpanan

Ofcoz saya telah mencuba produk ini sebelum saya kongsikan disini. Jom lihat apa yang menarik mengenai produk terbaru dari Althea Korea ini.

  • BHA Blackhead Blaster

A'Bloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

Didatangkan dalam pembungkusan yang comel dan menarik. Merupakan rawatan berganda yang mudah dan cepat untuk mengeluarkan blackhead/whitehead dan juga kulit mati tanpa sebarang kesakitan.

Ia juga mengandungi bahan-bahan semulajadi untuk membantu membersihkan liang-liang roma yang dalam di wajah dengan lembut dan mengeluarkan sel-sel kulit mati tanpa sebarang kerengsaan atau kemerahan pada kulit.

Cara nak pakai pun tak lah susah mana, hanya perlu lembabkan kulit wajah, kemudian oleh kan ke kawasan yang perlu sahaja, urut dalam 30 saat, selepas itu bilas dengan air. Haa..mudah aje kan?

A'Bloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

Bahan yang terkandung adalah :

  • Bahan BHA semulajadi membantu membersihkan liang dalam dengan mengelupas sel-sel kulit mati.
  • Serbuk aprikot membantu mengeluarkan sebum yang berlebihan.
  • Arang akan menyerap kotoran di liang-liang roma.
  • Minyak dari daun teh membantu menenangkan serta menghalang kemerahan dan kerengsaan pada kulit

Saya ni kerap jugalah ada bleakhead di bahagian hidung. Kalau pergi buat facial, harus kena picit dengan alat pemicit besi tu..aduhhh sampai meleleh tau airmata bila kena picit. Sebab tu saya tak suka sangat pergi buat facial ni..hehehe. Anak saya yang baru menginjak remaja dan dah tumbuh blackhead serta jerawat pasir diwajah pun saya dah pakaikan dia BHA Blackhead Blaster ni.

A'Bloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

Now dengan adanya BHA Blackhead Blaster, dah tak perlu menahan sakit apabila bleakhead dikeluarkan dari wajah. Hanya dengan menggunakan BHA Blackhead Blaster ini, boleh membantu proses mengeluarkan blackhead ataupun whitehead. Apa yang penting, kena rajin pakai, barulah nampak hasil yang diinginkan.

Harga – RM16.00

  • A’bloom Meringue Puff

A'Bloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

Alat kecantikan pertama dari A’bloom oleh Althea adalah meringue sponge. Reka bentuk yang diilhamkan sempena biskut meringue..hehehe, menarik bukan! Sebab tu lah, sesiapa yang tengok akan terasa macam nak makan je meringue sponge ni.

Dengan bentuk yang cukup comel dan warna merah jampu pastel, mampu memberi keseronokan apabila kita ingin siap bermakeup dan menggunakan meringue sponge ini. Barulah bersemangat nak bermakep cantik-cantik.

Giant Meringue Puff

A'Bloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

Masa mula-mula saya tengok Giant Meringue Puff ni, aduhh rasa macam nak gigit-gigit je, terasa macam meringue yang boleh di makan tu. Bila di picit-picit, terasa lembut dan fleksibel untuk kesan solekan yang sempurna.

Boleh digunakan samada basah atau pun kering kerana basah atau kering mempunyai kesan yang berbeza. Macam saya, saya suka gunakan bila dibasahkan sebab saya suka wajah saya nampak glowing, tapi terpulang bagaimana kita nak kelihatan ketika itu.

A'Bloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

Saiz dia pula lebih besar untuk memastikan seluruh wajah sekata tanpa kesan capuk-capuk. Merupakan latex free dan bebas bahan toxic. Boleh digunakan untuk semua jenis kulit dari kulit normal hingga ke kulit yang sensitif. Mampu mengembang menjadi 1.5 lebih besar untuk kecepatan sapuan keseluruh wajah.

Harga : RM8.00

Baby Meringue Puffs

A'bloom Baby Meringue Puffs

Merupakan versi kecil yang comel. Satu pek terdapat 3 mini puff. Yang kecik ni lagi lah..rasa macam nak masukkan terus dalam mulut aje..hahaha. Saiz kecil ni senang nak bawa kemana-mana.

Ia juga boleh digunakan ketika kering ataupun basah, fungsinya adalah untuk memudahkan sapuan dibahagian-bahagian kecil yang tidak mampu dicapai oleh puff besar seperti celah-celah hidung, tepi bibir atau pun dihujung mata apabila kita sapukan foundation ataupun concealer kebahagian tersebut.

A'Bloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

Merupakan latex free dan bebas bahan toxic. Boleh digunakan untuk semua jenis kulit dari kulit normal hingga ke kulit yang sensitif.

Harga : RM11.00

  • A’Bloom Mask

A'Bloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

Bagi anda yang suka pakai mask untuk menyegarkan wajah dan mendapatkan kelembutan pada wajah, anda boleh memilih A’Bloom Mask yang mempunyai antioksidan dari buah-buahan semulajadi serta memberi aroma sitrus lembut dan menyegarkan.

Apabila di pakai, kita akan terasa segar dan sejuk aje kulit. Mampu menyerap dengan baik untuk memberikan keberkesanan bahan-bahan yang terkandung secara mendalam. Diperbuat daripada 100% fabric mesra alam yang yang cukup lembut dan mampu melekap dengan baik kewajah.

Dibawah ini merupakan 4 jenis Mask yang anda boleh cuba iaitu :

Watermelon Moist Mask 

ABloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

  • Buah tembikai mempunyai 92% air yang sangat baik untuk pelembab dan menenangkan
    kulit semasa cuaca panas.
  • Ia mengandungi asid aminoik semula jadi yang dipanggil Citrulin dan Betain yang membentuk semula jadi
    membran pelembab pada kulit, menjadikan kulit lembap dan licin serta tidak kering.
  • Masker ini juga mengandungi ekstrak lavender yang membantu menenangkan kulit sensitif.

Harga – RM2.00

Peach AC Control Mask

ABloom, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'Bloom Mask, A'bloom Meringue Puff, Althea A'Bloom, Althea Angel, Althea Korea, koleksi eksklusif, koleksi eksklusif Althea Korea, Koleksi Set A'Bloom

  • Peach kaya dengan kelembapan dan komponen vitamin A retinol yang membantu mengawalnya
    minyak dan air pada kulit.
  • Ia membantu menormalkan kitaran perolehan kulit dengan retinol dengan menghalang masalah sel-sel kulit mati dan menggembalikan kulit yang licin dan terhidrat.
  • Masker ini mengandungi ekstrak pokok teh untuk membantu pensterilan dan mengawal masalah bintik-bintik dan liang-liang roma terbuka.

Harga RM2.00

Avocado Nourishing Mask

ABloom Watermelon Nourishing Mask Mampu Melembabkan

  • Avocado butter of the forest yang kaya dengan protein yang mampu menghalang penuaan dan
    menyediakan antioksidan yang kuat dengan tocopherol vitamin E.
  • Penyerapan yang sangat baik untuk asid lemak tak tepu mesra kulit memberikan rasa berseri dan
    keanjalan ke kulit.
  • Ia bercampur dengan hibiscus flower extract yang mengandungi Antocyanin, antioksidan untuk mencegahnya
    kulit dari penuaan.

Harga – RM2.00

Lemon Lime Whitening Mask

ABloom Lemon Lime Whitening Mask Memeri Kecerahan Pada Kulit Wajah

  • Lemon dan lime mengandungi ramuan vitamin C yang tinggi untuk membantu membaiki dan melindungi kulit
    dari kerosakan UV.
  • Fungsi vitamin C untuk menghalang pengeluaran melanin memberikan kesan yang jelas dan kulit telus.
  • Masker ini mengandungi ekstrak teh hijau yang juga kaya dengan bahan vitamin C untuk membantu
    mengawal pengeluaran melanin dan penjagaan kulit.

Harga – RM2.00

ABloom Mask Yang Mampu Melembabkan Kulit Wajah

So macam mana? Ada yang dah berminat ke dengan koleksi set A’Bloom ni? Saya bila dah sendiri cuba memang saya dah jatuh cinta dengan produk ini. Susah tau nak dapat barang yang berkualiti dan bagus digunakan dengan harga yang cukup murah.

Now saya tak sabar lah pulak nak tunggu keluaran produk lain dari Althea Korea, sebab saya pasti, produk-produk yang dikeluarkan memang berkualiti dan terbaik. Kalau anda nak dapatkan koleksi-koleksi A’Bloom ni anda boleh layari :

WEBSITE | FACEBOOK | INSTAGRAM

#AltheaKorea #AltheaAngels #AltheaAbloom